dimecres, 3 de febrer del 2010

EL CEP

El cep és la planta que ens dóna el raïm i la trobem a la vinya. Té l'aspecte d'un arbre petit. Té un tronc de color marró fosc, vell, dur i recargolat que s'anomena rabassa.
Aquestes de l'esquerra són algunes de les seves parts.

El raïm és el fruit del cep (la vinya), format per un conjunt de grans, més o menys rodons i d'un perímetre d'uns 7 cm., agrupats a l'entorn d'un eix ramificat anomenat rapa. D'això en diem gotim.
És de color, de mida i de gust diferents segons la varietat. Hi ha tres tipus de raïm: blanc (groguenc), negre (lilós) i el de taula (el més conegut és el moscatell).


Més informació AQUÍ!!

3 comentaris:

Unknown ha dit...

Jo vaig voler penjar aquest 1/4 d'hora al meu blog, peró no vaig poder, no podia posar les imatges com jo volia i ho vaig deixar correr, ja que portava tota la tarda intentant posar-ho.
Maria Aguilera
La MOla

LA MOLA, mola. ha dit...

És un problema dels formats de l'arxiu.
Pregunta'm a classe.
Rosa

LA MOLA, mola. ha dit...

És un problema dels formats de l'arxiu.
Pregunta'm a classe.
Rosa